فارس من، دانشگاه ها اجازه دریافت شهریه برای دروس جبرانی را دارند؟

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، کاربران فارس می پرسند که چرا دانشگاه ها برای دروس جبرانی پول دریافت می نمایند؟ معاون دانشگاه تهران در این باره می گوید: طبق مقررات برای دروس جبرانی دانشجویانی که از رشته غیر مرتبط پذیرش می شوند می توان شهریه دریافت کرد.

فارس من، دانشگاه ها اجازه دریافت شهریه برای دروس جبرانی را دارند؟

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ساعت فروشی، بعضی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه پرسیده اند که چرا دانشگاه ها برای دروس جبرانی پول دریافت می نمایند؟

این کاربران نوشته اند که: دانشکده معارف دانشگاه تهران طی سال تحصیلی بابت دروس جبرانی از دانشجویان مطالبه هزینه میلیونی نموده است، در صورتی که با توجه به رأی دیوان عدالت اداری مصوب اردیبهشت سال 98 مبنی بر رایگان بودن هزینه های دانشگاه های دولتی، حق اخذ هیچ گونه هزینه ای را ندارند. لطفاً از ما حمایت کنید تا صدایمان به گوش مسؤولین دانشکده برسد.

خبرنگار برای پیگیری این مطالبه دانشجویان از مسؤولین دانشگاه، به سراغ سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران رفت و صحبت دانشجویان را به وی منتقل کرد.

پیگیری مطالبه دانشجویان توسط خبرنگار

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ساعت فروشی در پاسخ به این پرسش، گفت: دانشکده معارف دانشگاه زیر نظر نهادی خاص نیست.

وی ادامه داد: برای دروس جبرانی (دانشجویانی که از رشته غیر مرتبط پذیرش می شوند) طبق مقررات می توان شهریه دریافت کرد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: با این وجود در دانشگاه تهران، دانشجویان با شرکت در کلاس های کارشناسی از پرداخت شهریه معاف هستند و فقط در صورت تشکیل کلاس جداگانه که تعدادشان بسیار کم است، شهریه اخذ می گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "فارس من، دانشگاه ها اجازه دریافت شهریه برای دروس جبرانی را دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، دانشگاه ها اجازه دریافت شهریه برای دروس جبرانی را دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید