فرصت مغتنم جشنواره هنر سنتی و صنایع دستی برای شناسایی استعداد ها و پتانسیل های شهر های جدید

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، مشاور اجتماعی و فرهنگی معاون وزیر راه و شهرسازی در شهر های جدید گفت: شهر های جدید پتانسیل و استعداد خوبی برای استفاده از ظرفیت ها در بخش های هنر های سنتی و صنایع دستی دارند.

فرصت مغتنم جشنواره هنر سنتی و صنایع دستی برای شناسایی استعداد ها و پتانسیل های شهر های جدید

به گزارش از ، دکتر حسین ایمانی جاجرمی مشاور اجتماعی و فرهنگی معاون وزیر راه و شهرسازی در شهر های جدید در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره هنر های سنتی و صنایع دستی در شهر جدید گلبهار با اشاره به اینکه سیاست شرکت مادر تخصصی عمران شهر های جدید کشور توسعه زیرساخت های اجتماعی در شهر های جدید است، اضافه کرد: یکی از این مولفه ها و شاخص ها، حمایت از صنایع دستی است که برگزاری این نمایشگاه فرصتی مناسب برای شناسایی استعداد ها محسوب می گردد.

وی توضیح داد: توانایی و توانمندی خوبی در شهر های جدید برای شناسایی افرادی که در عرصه های هنر های سنتی و صنایع دستی فعالیت دارند وجود دارد، که این جشنواره زمینه لازم را برای حضور آن ها فراهم می نماید.

مشاور اجتماعی و فرهنگی معاون وزیر راه و شهرسازی در شهر های جدید با بیان اینکه این جشنواره در 17 شهر جدید کشور برگزار می گردد گفت: شرکت نمایندگان و برگزیدگان این جشنواره به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

هومن گریوانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار نیز در این مراسم ضمن قدردانی از کوشش ها و اقدامات صورت گرفته در جهت برگزاری نمایشگاه هنر های سنتی و صنایع دستی در شهر جدید گلبهار گفت: ظرفیت و بستر مناسب برای حضور همه هنرمندان در این جشنواره فراهم شده است تا این افراد بتوانند توانمندی های خود را به نمایش گذاشته و آثار خود را معرفی نمایند.

وی توضیح داد: شرکت عمران گلبهار همیشه به منظور ارتقای شاخص های اجتماعی و فرهنگی اقدام به برگزاری جشنواره ها و همایش های مختلفی در این شهر نموده است که با توجه به استقبال مردم، انگیزه ما برای برپایی این برنامه ها بیش تر شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار با بیان اینکه هنر های سنتی و صنایع دستی با توجه به صندلی و ارزش بالای خود، بستر مناسبی برای کارآفرینی و اشتغال ایجاد خواهد کرد اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه و جشنواره ها زمینه حضور هنرمندان را فراهم خواهد کرد و افراد قادر هستند از این بستر فراهم شده برای معرفی آثار و توانمندی های خود استفاده نمایند.

گریوانی اضافه کرد: با توجه ظرفیت و پتانسیل های خوب هنر های سنتی و صنایع دستی که ریشه در آداب و رسوم اقوام متعدد در خراسان دارد، برگزاری این نمایشگاه علاوه بر ایجاد فضایی برای معرفی آثار هنرمندان بومی منطقه زمینه اشتغال پایدار را در راستای رونق فراوری خواهد داشت.

جشنواره هنر های سنتی و صنایع دستی همزمان در 17 شهر جدید کشور برگزار می گردد که در شهر جدید گلبهار با فعالیت 30 غرفه از 18 الی 23 تیرماه خواهد بود و آثار برتر این جشنواره به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

انتهای پیغام //م. ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فرصت مغتنم جشنواره هنر سنتی و صنایع دستی برای شناسایی استعداد ها و پتانسیل های شهر های جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت مغتنم جشنواره هنر سنتی و صنایع دستی برای شناسایی استعداد ها و پتانسیل های شهر های جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید