هشدار پلیس؛ مجرمان با حساب شما پولشویی می کنند

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: اگر پولی به حسابتان واریز و بعد برداشت شد، به پلیس اطلاع دهید. چراکه مجرمان با این روش پول شویی می کنند و عدم اطلاع شما یعنی شما هم با آنها همدست هستید.

هشدار پلیس؛ مجرمان با حساب شما پولشویی می کنند

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی به نقل از مهر، سرهنگ تورج کاظمی گفت: برخی از شهروندان می گویند بدون اطلاع ما پولی به حسابمان واریز می شود و ظرف چند دقیقه همان مبلغ از حسابمان برداشت می شود. آیا این موضوع را باید از نظر پلیس فتا پیگیری کنیم یا خیر؟ باید گفت مجرمان برای سوءاستفاده یا حتی برای پولشویی، مبلغ پولی را که سرقت کرده اند برای اینکه پلیس را گمراه کنند، به حساب های گوناگون واریز می کنند و بعد از مدتی از آن حساب ها مبلغ پول را برداشت و در نهایت هم پول را به صورت فیزیکی از بانک خارج می کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: داشتن رمز دوم پویا دسترسی مجرمان به حساب مردم را سخت تر می کند و تا حد قابل قبولی جلوی جرایم مختلف اینترنتی از جمله پولشویی را می گیرد و به همین دلیل است که اصرار بر فعال کردن رمز دوم پویا وجود دارد.

کاظمی تاکید کرد: یکی از راه هایی که می توان از اقدام کلاهبرداران اینترنتی باخبر شد، فعال کردن پیامک بانک است که بعد از هر تراکنش یک پیامک برای صاحب حساب ارسال شود.

وی ادامه داد: از نظر قضائی اگر پول های مختلفی به یک حساب واریز و برداشت شود مشکوک به پول شویی است و فوراً حساب فرد بلوکه می شود و آن شخص را به پلیس فتا احضار می کنند. و عدم مطلع کردن پلیس یا بانک یعنی شخصی که این مبالغ به حسابش واریز شده، در جریان این تراکنش ها بوده و از دید پلیس مجرم است و باید بازداشت شود. بنابراین بهتر است هروقت صاحب حساب متوجه تراکنش مشکوکی شد، سریع به بانک اعلام کند تا از نظر قضائی برایش مسئله ای به وجود نیاید.

وی ادامه داد: البته بعد از اعلام به بانک احتمال اینکه پلیس فتا صاحب حساب را نزد خود فرا بخوانند هم وجود دارد. چون آن فرد باید به پلیس فتا مراجعه کند و به سوالاتی در راستای شفاف شدن تراکنش ها پاسخ دهد.

سرهنگ کاظمی گفت: البته این را هم بگویم که اگر با فعال کردن رمز دوم پویا، برداشت های غیرمجاز از حساب افراد صورت گیرد، یا واریزهایی به حساب افراد انجام شود، باید بدانند که اطلاعات کارتشان جایی لو رفته و فرد دیگری به اطلاعات مربوط به حساب بانکی آنها دسترسی دارد و باید این موضوع را سریع از طریق بانک پیگیری کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار پلیس؛ مجرمان با حساب شما پولشویی می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پلیس؛ مجرمان با حساب شما پولشویی می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید