واریز یک میلیون یورو به حساب شارلی ابدو، سه میلیون نسخه به فروش رفت

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی به نقل از شبکه تلویزیونی TRT ترکیه، وزارت فرهنگ فرانسه از واریز یک میلیون یورو یاری اقتصادی به حساب مجله شارلی ابدو اطلاع داد. گزارش ها همچنین حاکی است بعضی گروه های رسانه ای و نشریه های اروپایی نیز به جمع آوری مبالغی برای یاری به شارلی ابدو پرداخته اند. به همین دلیل تا کنون حدود صد هزار یورو جمع آوری شده است.

واریز یک میلیون یورو به حساب شارلی ابدو، سه میلیون نسخه به فروش رفت

همانطور که پیشتر توسط مسئولان شارلی ابدو اعلام شده بود این نشریه سه میلیون نسخه از شماره امروز خود را منتشر کرد که بیشتر آن در پاریس و تا پیش از ظهر به فروش رسید. این در حالی بود که کلیه کارهای صفحه بندی و انتشار این شماره در چاپخانه روزنامه لیبراسیون انجام شد.

شهردار پاریس علت فروش بیشتر این نشریه را جلب توجه مردم این شهر پس از وقوع حملات مسلحانه هفته گذشته عنوان نمود. طبق گزارش TRT نسخه امروز به 16 زبان از جمله زبان انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی منتشر شد. از بین روزنامه هایی که تقاضای چاپ این نسخه را دادند تنها روزنامه های جمهوریت ترکیه و ایل فاتو ایتالیا مجوز انتشار را دریافت نموده اند.

در خارج از فرانسه نیز 700 هزار نسخه از شماره امروز به فروش رفت و قرار است سیصد هزار نسخه دیگر از آن برای فروش بعدازظهر راهی باجه های روزنامه فروشی در خارج از فرانسه گردد.

مسئولان این مجله در حالی از انتشار 5 میلیون نسخه از شماره بعدی آن خبر می دهند که ادامه کار نشریه مذکور به دلیل اقدام مجدد به انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "واریز یک میلیون یورو به حساب شارلی ابدو، سه میلیون نسخه به فروش رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز یک میلیون یورو به حساب شارلی ابدو، سه میلیون نسخه به فروش رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید