کسب عنوان سرانجام نامه برتر توسط دانش آموخته صنعتی اصفهان

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، رساله دکتری حسین مستعان دانش آموخته دکتری رشته مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان انتها نامه برتر سال 1394 کشور در شانزدهمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی را کسب کرد.

کسب عنوان سرانجام نامه برتر توسط دانش آموخته صنعتی اصفهان

در پژوهش حاصل از این رساله دکتری با عنوان ارزیابی ریزاتصال های حاصل از پرتوهای پرانرژی بر ورق های فوق نازک آلیاژهای آهن - کبالت با هدف بهینه سازی خواص مغناطیسی و مکانیکی، فویل های فوق نازک مغناطیسی از آلیاژ آهن کبالت وانادیوم توسط پرتو های پرانرژی نظیر پرتو لیزر و پرتو الکترونی به طور موفقیت آمیز به یکدیگر جوش داده شد.

دانش آموخته دکتری دانشگاه صنعتی اصفهان در این خصوص گفت: در پژوهش اجرا شده، ضمن مطالعه مکانیزم تغییرات خواص مغناطیسی و مکانیکی نظیر بیشینه انرژی تولیدی، میدان وادارندگی، مغناطش اشباع و استحکام شکست اتصالات به وسیله بررسی EBSD و مطالعات فاز شناسی، شرایط بهینه اتصال به منظور دستیابی به بهترین خواص مغناطیسی و بیشینه خواص مکانیکی به دست آمد.

مستعان با بیان این که فویل های فوق نازک آهن کبالت وانادیوم از مهمترین اجزای موتورهای تبدیل نیرو و موتورهای الکتریکی مورد استفاده در قسمت های داغ موتورهای جت و کمپرسورها می باشد اضافه نمود: اتصال این نوع فویل ها با چالش های گسترده ای روبروست که تغییر در خواص مغناطیسی و تضعیف خواص مکانیکی اتصالات از جمله این چالش ها است.

وی کاهش بازدهی این موتورها را از نتایج تغییر در خواص مغناطیسی دانست و توضیح داد: تضعیف خواص مکانیکی نیز موجب انهدام موتور در دورهای بالا می گردد، که در این پژوهش ضمن اتصال موفقیت آمیز آلیاژهای آهن کبالت وانادیوم، مکانیزم های تغییرات خواص مغناطیسی و مکانیکی این آلیاژ در حین اتصال شناسایی و از این طریق اتصال آلیاژ به گونه ای صورت گرفت تا بهترین خواص مغناطیسی و مکانیکی به دست آید.

دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان تأکید کرد: بر اساس یافته های این پژوهش، مقدار بازدهی و پایداری موتور در دورهای بالا به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

لازم به ذکر است: این رساله دکتری که تحت نظارت و هدایت مرتضی شمعانیان و محمود منیرواقفی از اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان و مشاوره پروفسور جرزی اسپونار از دانشگاه ساسکاچوآن کانادا صورت گرفته است.

ضمن کسب عنوان سرانجام نامه برتر سال 1394 کشور در شانزدهمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی کشور، تاکنون هفت مقاله ISI در ژورنال های بین المللی، یک مقاله علمی پژوهشی و دو مقاله در کنفرانس های داخلی را در بر داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کسب عنوان سرانجام نامه برتر توسط دانش آموخته صنعتی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب عنوان سرانجام نامه برتر توسط دانش آموخته صنعتی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید