گفت وگوی تلفنی روسای جمهور تاجیکستان و قزاقستان

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، روسای جمهور تاجیکستان و قزاقستان در یک تماس تلفنی ضمن آنالیز آخرین شرایط منطقه بر افزایش همکاریهای دوجانبه تاکید کردند.

گفت وگوی تلفنی روسای جمهور تاجیکستان و قزاقستان

به گزارش خبرنگار وبلاگ ساعت فروشی در دوشنبه، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان و قاسم ژامرت تاکایف رئیس جمهور قزاقستان در تماس تلفنی با یکدیگر صحبت کردند.

در جریان این گفت وگو سران دو کشور جنبه های مهم همکاری تاجیکستان و قزاقستان و همگرایی منطقه ای را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

طرفین به رشد پایدار مناسبات مشارکت استراتژیک تاجیکستان و قزاقستان و اهمیت کوشش های بیشتر مشترک برای حفظ این فرایند اشاره کردند.

رحمان در ادامه قزاقستان را شریک مهم تجاری و مالی تاجیکستان مطرح نمود و گفت: از گذشته تا به امروز دو کشور روابط محبت آمیز داشته و از یکدیگر در زمینه های مختلف حمایت نموده اند.

وی ادامه داد: در این راستا از دولت قزاقستان برای یاری بشرمحبت آمیز به تاجیکستان در همه شرایط تشکر می کنم.

رحمان آمادگی این کشور برای عرضه میوه و سبزیجات به بازار قزاقستان در حجم مورد احتیاج را ابراز داشت.

دو طرف در بخش دیگری در خصوص شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و وضعیتی که امروز در پس زمینه کووید-19 در قلمرو تاجیکستان و قزاقستان بوجود آمده است، صحبت کردند.

رحمان در این راستا ضمن اشاره به واکنش به موقع طرف قزاقی در برابر شیوع این ویروس خطرناک از اقدامات قاطع دولت و ریاست قزاقستان در این زمینه قدردانی کرد.

سران تاجیکستان و قزاقستان همچنین از رکود اقتصاد دنیای در حال حاضر ابراز نگرانی کردند.

در این راستا، طرفین به اهمیت تقویت بیشتر همکاری های منطقه ای و هماهنگی کوشش های مشترک در زمینه مقابله با پیغامد های بیماری همه گیر کووید-19 تاکید کردند.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس

به "گفت وگوی تلفنی روسای جمهور تاجیکستان و قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی روسای جمهور تاجیکستان و قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید