آرامش در استقلال: نگرد، نیست!

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، اعتراض و استعفای شفاهی استراماچونی، اعتراض های هواداران، اعتراض های پنهان برخی بازیکنان به مسائل مالی و اختلاف در هیات مدیره کانون استقلال را پرحاشیه کرده است.

آرامش در استقلال: نگرد، نیست!

در شرایطی که اعتراض های جمعی از هوادارن استقلال در جریان بازی تدارکاتی مقابل پیکان جو آن بازی را به شدت تحت الشعاع قرارداده بود، عده دیگری از هوادارن استقلال فردای بازی با پیکان (یعنی دیروز) مقابل درب باشگاه استقلال تجمع کردند و بازهم شعارهایی علیه مسئولان باشگاه سردادند. هوادارن معترض نسبت به عملکرد تصمیم گیران باشگاه معترض بودند واعتقاد داشتند که استقلال با این شرایط نمی تواند با دیگر رقبا رقابت کند. موضوعاتی همچون ماجرای میلیچ که در فرودگاه دیپورت شد و اعتراض های استراماچونی به وضعیت موجود در استقلال دلیل اصلی معترضان برای تجمع دوباره در مقابل درب باشگاه استقلال بود. البته برخی مسئولان باشگاه استقلال کوشیدند با ارائه توضیحاتی هواداران را متقاعد کنند که در این برهه فقط به حمایت تیم بپردازند اما شدت اعتراض ها به حدی بود که این توصیه ها اثری در رویه آن ها نگذاشت.

به هرحال این اعتراض ها در اطراف باشگاه استقلال هر روز بیشتر و بیشتر می شود و درحالی که در کمتر از 24 ساعت هوادارن استقلال 2 بار علیه سیاست های باشگاه استقلال موضع گیری کردند، در یک ماه اخیر نیز به دلایل گوناگون 2 مرتبه دیگر هواداران در مقابل درب باشگاه استقلال تجمع و نسبت به سیاست گذاری ها اعتراض کرده بودند. با این شرایط خیلی بعید است که استقلال رنگ آرامش را به خود ببیند مگر اینکه تصمیم گیران در باشگاه استقلال سراغ جذب بازیکنان بهتر بروند وشرایطی برای استراماچونی ایجاد کنند که این مربی ایتالیایی کمتر اعتراض کند تا شاید این هواداران هم نسبت به آینده تیم شان امیدوار تر شوند. با شرایط موجود بدون تعارف بعید است که استقلال به آنچه می خواهد دست یابد و به قهرمانی لیگ برسد. قطعا یکی از ارکان موفقیت تیم ها داشتن آرامش است که اکنون استقلال از آن بی بهره است و به قول معروف هر دم از این باغ بری می رسد و هر روز مسئله ای باعث تجمع و اعتراض های این چنینی می شود.

البته باید پذیرفت که جرقه این اعتراض ها از زمانی شروع شد که رسانه های ایتالیایی با هماهنگی مدیربرنامه های آقای سرمربی اقدام به انتشار خبری کردند که کانون استقلال را به حاشیه کشید و بهانه دست همین هواداران داد تا دوباره اعتراض کنند. اگر مدیربرنامه های استراماچونی آن خوراک خبری را به وبلاگ ساعت فروشی ایتالیایی نمی داد واز احتمال جدایی استراماچونی نمی گفت بدون شک هوادارن برای اعلام اعتراض خود نه به ورزشگاه پیکان شهر می رفتند و نه صبح دیروز در مقابل درب باشگاه استقلال حاضر می شدند. اما رفتار آقای ماچونی مقدمه ای شده بر اعتراض های شدید تر تا استقلال هنوز لیگ را شروع نکرده حوادث متعددی را تجربه کند.

هرچند که نباید فراموش کنیم سرمربی ایتالیایی نیز برای خود استدلال هایی دارد که این ماجرا را کلید زده و مسئولان باشگاه استقلال هم باید آن قدر درایت و آینده نگری داشته باشند که بهانه دست سرمربی خود ندهند تا این گونه علیه تصمیم گیری ها موضع بگیرد و جمعی از هواداران را به طور ناخودآگاه علیه باشگاه بشوراند.

باخت به پیکان هم بی تاثیر نیست

در این میان باید شکست مقابل پیکان را هم یکی از مم ترین دلایل تجمع صبح امروز دانست. هوادارن استقلال وقتی می بینند تیم شان در اولین بازی تدارکاتی جدی شکست می خورد و مقابل پیکان بازنده میدان بازی را ترک می کند بیش از پیش نگران آینده تیم خود می شوند. باخت به پیکان در واقع در شرایطی که استراماچونی تلویحا استعفاء داده بود کاسه صبر هوادارن استقلال را لبریز کرد تا آن ها نیز به صف معترضان ملحق شوند! ظاهرا در این استقلال می شود همه را در هیبت معترض دید. گاهی هوادار، گاهی سرمربی و گاهی بازیکن. حالا کی زمان خود مدیران می شود معین نیست. هرچند که چندی پیش یکی از اعضای هیات مدیره هم به دلایلی استعفاء داده بود!

منبع: ایران ورزشی

به "آرامش در استقلال: نگرد، نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامش در استقلال: نگرد، نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید