تنها راه عبور از بحران بیکاری اردبیل توسعه گردشگری است

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تنها راه عبور از بحران بیکاری این استان را توسعه گردشگری دانست.

تنها راه عبور از بحران بیکاری اردبیل توسعه گردشگری است

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمی با تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه گردشگری شرح داد: در مقایسه با سایر حوزه ها اردبیل در حوزه گردشگری قابلیت های متعددی دارد و می تواند از این بخش برای عبور از بحران بیکاری مدد جست.

او با تاکید به اینکه رفع مشکل بیکاری جوانان دغدغه جدی مسئولان استان و تمامی دستگاه های اجرایی است، ادامه داد: در حوزه گردشگری نمی توان بدون مشارکت مردم و نهادهای مدنی اشتغال مطلوب ایجاد کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: این دستگاه اجرایی بستر لازم جهت مشارکت نهادهای مدنی را فراهم ساخته و با این وجود عملکرد تشکل های مردم نهاد چندان مقبول نیست و انتظار بیشتری از آن ها داریم.

به گفته فلاحی اداره کل میراث فرهنگی استان آماده دریافت طرح های اشتغال زا و توسعه محور از سوی تشکل های مردم نهاد است و تسهیلات و زمین به منظور عملیاتی شدن طرح ها اعطا می شود.

او تاکید کرد: در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می توان از مشارکت نهادهای مدنی بهره گرفت و طرح های نو و ایده های خلاقانه را عملیاتی کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان معتقد است تشکل های مردم نهاد نیازمند تغیر رویکرد فکری هستند و باید به صورت ویژه به موضوع اشتغال زایی توجه داشته باشند.

فلاحی اضافه کرد: از سویی در دو حوزه تبلیغ جاذبه های گردشگری و صیانت از جاذبه ها لازم است تشکل ها مشارکت جدی داشته باشند و به عنوان مثال به عنوان میراث بانان افتخاری فعالیت کنند.

همچنین سید صادق حسینی مسئول آموزش اداره کل میراث فرهنگی اردبیل در این نشست صریح کرد: در وضعیت فعلی 18 تشکل در استان اردبیل فعالیت دارند.

سید صادق حسینی ادامه داد: این در حالی است که تا دو سال قبل تعداد تشکل ها متجاوز از دو مورد نبود و فعالیت تشکل های مردم نهاد مرتبط با مباحث میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به لحاظ کمی و کیفی رشد یافته است.

او تاکید کرد: به غیر از توسعه کمی و کیفی، آموزش و توانمندسازی مردم نهادها نیز در دستور کار بوده و علاوه بر برگزاری دوره هشت ساعته توانمندسازی مردم نهادها، تور آموزشی بازآموزی تورهای گردشگری نیز برگزار خواهد شد.

مسئول آموزش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل به ضرورت شبکه سازی مردم نهادها تاکید کرد و بیان کرد: تعدادی از مردم نهادها به کنندگی در کارگروه ها و کمیسیون های گردشگری شرکت خواهند کرد.

حسینی همچنین به استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد در تبلیغات و برگزاری جشنواره ها و رویدادها تاکید کرد.

در این جلسه سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ضرورت ارائه برنامه از سوی تشکل های مردم نهاد تاکید کرد.

صغری فرشی ادامه داد: در اجرای طرح و برنامه ها نیز تشکل هایی که برنامه منسجم ارائه دهند در اولویت خواهند بود.

او تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد بازوی یاری گر اداره کل هستند و جوانان فعال در تشکل ها می توانند مشارکت منسجمی در برنامه ها داشته باشند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل به ضرورت مشارکت مردم نهادها در اجرای تقویم رویدادهای گردشگری تاکید کرد.

فرشی با اذعان به اینکه اردبیل می تواند میزبان ایران باشد، متذکر شد: لازم است المان های جدید در شهرها تعریف کرد.

در این جلسه سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز به ضرورت حمایت تشکل های مردم نهاد از اشتغال صنایع دستی تاکید کرد.

ملکه گلمغانی زاده متذکر شد: تمامی اقدامات تشکل های مردم نهاد در احیای صنایع دستی فراموش شده مورد حمایت است.

او اضافه کرد: مردم نهادها می توانند با رونق اشتغال صنایع دستی در تحقق شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی نقش جدی ایفا کنند.

در انتها این مراسم با اهدای لوح از تشکل های مردم نهاد فعال تقدیر شد و پنج نفر به کنندگی از تشکل ها جهت حضور در جلسات کاگروه ها و کمیسیون ها انتخاب شدند.

منبع: میراث آریا

به "تنها راه عبور از بحران بیکاری اردبیل توسعه گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها راه عبور از بحران بیکاری اردبیل توسعه گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید