خبرنگاران دمشق: هرکس رویکردش را تغییر دهد درهای سوریه به رویش باز است

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، تهران - خبرنگاران - معاون وزیر امور خارجه و مهاجران سوریه گفت: هر کس رویکرد خود را درباره این کشور تغییر دهد متوجه خواهد شد که درهای سوریه بر روی او باز است.

خبرنگاران دمشق: هرکس رویکردش را تغییر دهد درهای سوریه به رویش باز است

ایمن سوسان روز یکشنبه در گفت و گو با روزنامه الوطن سوریه گفت: درهای دیپلماسی سوریه بر روی همه باز است و ما کار و کوشش می کنیم تا با همه کشورها رابطه خوبی برقرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه شاهد شتاب بعضی کشورها برای برقراری ارتباط با سوریه هستیم، اضافه نمود: ما به کسی حمله ننموده ایم بلکه مورد حمله قرار گرفته ایم، اما با اینحال درهای سوریه را نیز بر روی کسی نبسته ایم.

معاون وزیر امور خارجه و مهاجران سوریه اضافه نمود: آنچه در مورد طرف های عرب است اینکه هیچکس نمی تواند عربی بودن و جهت گیری های عربی سیاست خارجی سوریه را نادیده بگیرد و ما از هر قدم مثبت استقبال می کنیم و هر کس که اعراب و نهادهای آنها را دور نموده است باید به راستا صحیح بازگردد.

سوسان اضافه نمود: آنها باید درک نمایند که آنچه سوریه در معرض آن قرار گرفته ممکن است برای بسیاری از کشورها پیش آید و هیچ کس از این موضوع در امان نیست.

وی که به مناسبت شروع نهمین سال بحران سوریه سخن می گفت، اضافه نمود: با گذشت تحمیل 9 سال جنگ ناعادلانه بر این کشور، سوریه و سوری ها با گام های محکم برای دستیابی به پیروزی نهایی بر تروریسم و دستیابی به وحدت سرزمینی و ملی و استقلال قدم بر داشته اند.

معاون وزیر امور خارجه و مهاجران سوریه با اشاره به اظهارات آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان در نشست با نمایندگان حزبش در پنجم ماه جاری میلادی، اضافه نمود: مرکل در این نشست از سیاست غرب در قبال سوریه انتقاد کرد و نشان داد که تغییر دولت از خارج امکان پذیر نیست و جنگ تنها به افزایش افراط گرایی منجر می گردد.

وی اضافه نمود: این اظهارات (آنجلا مرکل) با آنچه سوریه در معرض آن قرار گرفته است کاملا حقیقت دارد و آنچه رخ داده اجرای سناریویی است که هماهنگ با منافع آمریکا و متحدانش برای این منطقه آماده شده است.

سوسان ادامه داد: ما از ابتدا این موضوع را درک نموده بودیم و از آنچه کشور ما در معرض آن قرار گرفته است، مطلع بودیم و رویکرد دولت و مردم سوریه مقاومت در برابر این توطئه بوده که امروز در ابعاد مختلف ظاهر شده است، زیرا آنها (در این توطئه) از انواع مختلف فریب و روش های جنگ استفاده کردند.

وی گفت: بسیاری از سرنوشت صحبت می نمایند و به این فکر افتاده اند که در مورد آنچه در سوریه می گذرد چه رویکردی باید اتخاذ کرد؟، بعضی ها این موضوع را علنی و بعضی با شرمندگی و بعضی هنوز کوشش می نمایند چگونه از سقف و درختی (منظور جنگ داخلی سوریه) که طی 9 سال از آن بالا رفته و صعود نموده اند، پایین بیایند و بعد خود را از آن پاک نمایند.

اشاره مقام سوریه در مورد باز بودن درهای دیپلماسی این کشور،در پی آن می آید که بسیاری از کشورهای عرب منطقه و نیز آفریقای عربی و در راس آن مصر، برای عادی سازی روابط با دمشق به تکاپو افتاده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دمشق: هرکس رویکردش را تغییر دهد درهای سوریه به رویش باز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دمشق: هرکس رویکردش را تغییر دهد درهای سوریه به رویش باز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید