معافیت تورهای ورودی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، درپی ارسال نامه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به معاون اول رئیس جمهوری، تورهای ورودی به کشور با موافقت اسحاق جهانگیری از پرداختن مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند تا یکی از مصادیق ارزآوری و صادرات خدمات به حساب آیند.

معافیت تورهای ورودی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش وبلاگ ساعت فروشی، با موافقت اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری با پیشنهاد علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تورهای ورودی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می شوند.

معاون اول رئیس جمهوری در نامه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص درخواست معافیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در زمینه تورهای ورودی به کشور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده پی نوشت کرد: آمدن گردشگر به کشور از مهم ترین مصادیق ارزآوری (صادرات خدمات) است. لطفاً راهکاری پیدا کنید که از امتیازات برخوردار و در این شرایط که دیگر مبادی صادرات کالا با مشکل روبه رو شده است، این جهت باز و شکوفا گردد.

سید جواد موسوی مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری هم در نامه ای به ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان کشور و حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران نوشت: موضوع معافیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در زمینه تورهای ورودی به کشور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، یکی از دغدغه های فعالان حوزه بوده است. در همین چارچوب سازمان میراث فرهنگی برای حمایت از دفاتر فعال در این حوزه نسبت به پیگیری این مهم اقدام نموده و با انعکاس آن به معاونت حقوقی ریاست جمهوری، انجام پیگیری های مستمر و ارائه نتایج آن به معاون اول رئیس جمهوری، اهتمام نموده که خوشبختانه کوشش های اجرا شده منتج به نتیجه شده و طی ابلاغیه تاریخ 21 اردیبهشت ماه سال 98 دستور مساعد از سوی معاون اول رئیس جمهوری صادر شده است. بنابراین ضمن همراهی و هماهنگی با این سازمان در اسرع وقت پیگیری های لازم برای تسریع در تحقق این مهم به وسیله مرجع ذی ربط به عمل آید.

منبع: میراث آریا

به "معافیت تورهای ورودی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت تورهای ورودی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید